reklama

Vojto Artz

Rozhovor so slovenským top kuchárom, šéfkuchárom hotela Tri studničky****.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Vraj si sa už ako žiak na základnej škole náhlieval domov variť pre rodinu večeru...
Moja mama často spomína, že ako štvorročný som už sám pripravoval praženicu. Nasledovali pokusy s púpavovým medom, bazovým sirupom a karamelovými lízankami. Kuchárske knihy som čítal ako najnapínavejšie romány. Všetko čo som sa naučil, som si totiž potreboval overiť v praxi. Moji rodičia tak mali každý deň teplú večeru, i keď to bol trošku drahý koníček.

Nenarážal si ako talentovaný učeň na neporozumenie u skúsených šéfkuchárov? Predsa len bola iná doba...
Ani nie. Skôr ma využívali na práce, ktoré by prislúchali už vyučeným a skúseným kuchárom. Brali ma ako rovnocenného kolegu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aký máš vzťah ku učňom ako uznávaný a obdivovaný šéfkuchár?
Aj ja som bol učňom a musel som sa učiť všetkému od základov. Treba s nimi pracovať a venovať sa im, veď raz tu budú namiesto nás, aj namiesto mňa! 

Z Bratislavy - centra gastronómie si sa presťahoval do Tatier. Ako Ťa to ovplyvnilo ?
Po rokoch, ktoré som strávil v Bratislave je to príjemná zmena. Nie som tu pod takým tlakom a mám čas aj na bežné veci. V ktorej bratislavskej reštaurácií by som si mohol ráno nazbierať huby do polievky alebo dopestovať na záhrade čerstvé bylinky?

Čo je tvojou špecialitou, alebo špecializáciou?
Všetko čo pripravujem, snažím sa aby bolo špecialitou. Nikdy by som neveril, že moja hubová polievka sa stane špecialitou, a práve ona ma preslávila široko-ďaleko. Ďalej sú to čučoriedkové pirohy, poľovnícka a čokoládová omáčka a Tapasy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Máš nejakú obľúbenú surovinu?
Rád pracujem z koreninami a hlavne s bylinkami. Sám si ich pestujem a spracuvávam, vyrábam si vlastné oleje a octy. Za zázrak považujem olivový olej, ďumbier(zázvor), škoricu, cibuľu, cesnak a soľ.

Tvoje knihy o varení som zhltol na posedenie, kedy potešíš ďalšou?
Práve teraz pracujem na ďaľšej z nich. Po dohode s vydavateľstvom Ikar plánujem tento rok vydať dve nové knihy. Jedna bude Slovenská kuchárka a bude mať takmer 2000 receptov.

Jahody oplášťované karamelom s balsamicom a čiernym korením. Kam na to chodíš?
Rád spájam všetko čo sa zdá takmer nespojiteľné. Skúšam, testujem a vymýšľam nové recepty. A to si nespomenul srnčie s čokoládovou omáčkou či špargľu so sorbetom... He.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ako chutí zverina s kávovou omáčkou, akú prílohu by si doporučil?
Treba ochutnať! Podľa mňa je to skvalá kombinácia a výborná chuť. Príloha tu nie je potrebná, možno stačí ľahký šalát z rukoly alebo toasty.

Pre ktoré celebrity si už varil?
Relácia ktorej som bol súčasťou mi dala veľa možností pracovať a variť pre takmer všetky celebrity zo Slovenska i Čiech. Teraz je to skôr pre vládnych činiteľov,veľvyslancov , hercov a športovcov. Spomeniem len napr. K.Gott, p.Dzurinda, p.Kukan, Eric van den Linden, Žigo Pálfy, Robo Petrovický...

Ktorú z týchto osobností si najviac vážiš?
Všetci pre ktorých som varil sú pre mňa dôležití a pre všetkých varím rovnako. Nedelím ich do skupín, veď všetci za dobré jedlo platia. Teším sa, keď sa ku mne znova a znova vracajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ktorá osobnosť bola s Tvojím jedlom najspokojnejšia (okrem Novotného)?
Varil som pre mnoho osobností zo slovenského a českého šoubiznisu. Verím, že všetkým skutočne chutilo.

Kto varí u vás doma a aké jedlá?
V kuchyni sa striedame s priateľkou Sylviou, je tiež výborná kuchárka. Obaja sme ,,všežravci“, takže uvaríme a zjeme takmer všetko.

Aký máš názor na Jamiho Olivera?
Je to blázon tak ako ja! Do kuchyne sa ide vyblázniť a neberie to ako prácu. Gastronómia nie je práca, je to umenie! Máme mnoho spoločného : obaja experimentujeme, vymýšľame, pestujeme bylinky a sme televízni kuchári. Aj keď práve svoju show nemám, veľmi po nej túžim. Chcem sa vrátiť späť na televíznu obrazovku!

V článku boli použité aj otázky z Vadkerty talk show.

Foto: Vojto Artz a Sylvia Šlachtová

Peter Škripko

Peter Škripko

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Gastronómia je mojou láskou a chlebíčkom každodenným... Zoznam autorových rubrík:  Dobré jedláDobré reštaurácieDobré reštaurácie - hodnotenieDobrí hostiaDobré pitieKam cestovaťMeníčkaKlub priateľov vínaOsobnostiFotoCinefilSúkromnéSúkromné - fotomesačníček

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu