reklama

Čo jedávajú športovci

Uplynulý víkend sa u nás uskutočnilo finále svetového pohára v skialpinizme. Stravovali sa u nás vrcholoví športovci a tak som mal príležitosť oboznámiť sa s ich jedálničkom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu
(zdroj: Cuky)

Hneď na začiatok musím poznamenať, že skupina športovcov sa spôsobom stravovania poriadne odlišuje od bežných hostí.

Keď si začalo asi 60 hostí prevažne z Talianska, Francúzka a Španielska objednávať na večeru šaláty a cestoviny rôzneho druhu, bol som rozhorčený. Nemajú toho doma dosť? To prišli na Slovensko ochutnávať talianskú kuchyňu? Až potom mi došlo, že to boli iba predjedlá. A tak kuchyňu zavalili ďalšie objednávky typu: 9x kurací steak, 7x losos, 3x hovädzí steak bez omáčky atď. V tomto istom duchu pokračoval aj obed. Bolo mi ich trošku ľúto, že musia (alebo potrebujú?) jesť stále to isté dokola, ale potešilo ma, že sa mi vďaka mojej nevedomosti, podarilo obohatiť ich jedálniček a dopriať im trošku zmeny. A tak im neostávalo nič iné ako si pochutnať na 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Biela kuracia polievka so šampiňónmi a kurkumou
Thajske hydinové soté s ryžovými cestovinami
Jogurtová torta s čučoriedkami

(S tými cestovinami sa mi to nič netušiac podarilo...)

a

Výber šalátov z bufetu (2 druhy cestovinových)
Grilované medailónky z panenskej s roquefortovou omáčkou a grilovanou slaninkou
Veterník

Čuduj sa svete aj slaninku spapali...(Toto druhé obedové menu som po prvých skúsenostiach upravil. Šalátmi bola nahradená kapustnica)

Slávnostný raut po vyhlásení výsledkov sa vydaril. Podľa očakávania si Kovbojskú fazuľovicu dali zo 150tich hostí štyria odvážlivci (asi členovia organizačného tímu) a Hovädziu pikantnú panvicu mali zamestnanci v nedeľu na obed. Výber šalátov a grilovanej zeleniny bol na úrovni a aj po ostatných jedlách sa len tak zaprášilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za zmienku ešte stojí súťaž vo varení bryndzových halušiek. Súperili tímy zo Švajčiarska, Francúzka a Talianska, zábava gradovala... (Na vlastné oči sa môžete presvedčiť, keď si pozriete najbližšiu Smotánku)

Som spokojný, lebo aj hostia odchádzali spokojní. Nabudúce im však s Paľom pripravíme ešte vhodnejšie športové menu. (Šalát, cestoviny, steak; Šalát, cestoviny, steak; Šalát, cestoviny...)

Peter Škripko

Peter Škripko

Bloger 
  • Počet článkov:  95
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Gastronómia je mojou láskou a chlebíčkom každodenným... Zoznam autorových rubrík:  Dobré jedláDobré reštaurácieDobré reštaurácie - hodnotenieDobrí hostiaDobré pitieKam cestovaťMeníčkaKlub priateľov vínaOsobnostiFotoCinefilSúkromnéSúkromné - fotomesačníček

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu